Nájsť prácu s nízkym stresom je, žiaľ, takmer nemožné. Je oveľa realistickejšie robiť zmeny životného štýlu a prijať účinné mechanizmy zvládania. Tu je deväť techník riadenia stresu, ktoré môžete vyskúšať:
1. Začnite svoj deň zdravo.
Keď prídete do práce v strese, stanete sa viac citliví na stres počas celého dňa. Uistite sa, že sa zobudíte a máte výživné raňajky plné vlákniny. Výskum ukázal, že jedenie raňajok zvyšuje pamäť a koncentráciu a znižuje hladiny „zlého“ LDL cholesterolu. Jedna štúdia, ktorú vykonalo britské centrum inovácií Mindlab Sussex, zistilo, že ľudia, ktorí jedia správne raňajky, zažívajú o 89 percent menej úzkosti a stresu ako tí, ktorí ju nemajú. Okrem výživových raňajok je tiež dôležité zaujať pozitívny postoj. Výskum ukázal, že pozitívny výhľad môže pomôcť zvládať stres. Zistíte, že nevyhnutné napätie na pracovisku vám ľahšie prevráti chrbát.
2. Zostaňte organizovaní.
Po príchode do kancelárie by plánovanie a organizácia mali byť vašou prvou prioritou, aj keď ste prirodzene dezorganizovaná osoba. Môžete použiť zoznam úloh alebo iné taktiky, ktoré vám pomôžu vyhnúť sa neočakávaným prekážkam. Je tiež dôležité zabezpečiť, aby bolo vaše fyzické prostredie v poriadku.
3. Zabudnite na viac úloh.
Multitasking bol kedysi vyhlásený za najlepší spôsob, ako maximalizovať čas a dosiahnuť viac úspechov. Netrvalo dlho, kým si ľudia uvedomili, že telefonovanie a odpovedanie na e-mail spôsobili, že sa ich rýchlosť a presnosť (nehovoriac o zdravom rozume) prudko prepadli. Rozdeľte si úlohy na jednotlivé časti a snažte sa ich riešiť postupne od najdôležitejších.
4. Byť jasní o svojich požiadavkách.
Teraz, keď ste v práci fyzicky spokojní, musíte sa ubezpečiť, že ste duševne v pohode. Zahŕňa to jasné pochopenie požiadaviek vašej práce. Ak si nie ste istí, čo sa od vás očakáva, alebo ak sa požiadavky neustále menia, pravdepodobne sa ocitnete na ceste k vyhoreniu a mali by ste sa poradiť so svojím manažérom, aby preskúmal očakávania a stratégie. To môže zmierniť stres pre vás oboch.