Vedeli ste o tom, že cena seo optimalizácie závisí aj od toho, v akom odvetví chcete preraziť? Ak si založíte web, na ktorom budete písať o témach, o ktorých píše len málokto, konkurencia bude prirodzene menšia. Presne takto, to funguje aj pri predaji tovaru alebo služieb. Ak sa však dáte na podnikanie v oblasti, v ktorej je konkurencia viac než silná, budete musieť robiť a aj zaplatiť trošku viac.
Logika nepustí
Cena je priamo úmerná tomu, koľko úsilia a práce bude musieť niekto na vašu SEO optimalizáciu vynaložiť. Ak by ste sa rozhodli, že začnete predávať prírodnú BIO kozmetiku, ktorú na Slovensku nepredáva nikto a navyše by ste si za ňu nepýtali ani veľa peňazí, je logické, že budete mať naozaj malú konkurenciu. Teda na nejaký čas určite. Pokiaľ sa však rozhodnete podnikať s BIO potravinami, ktoré si môžu ľudia kúpiť aj v bežnom supermarkete a k tomu by ste si nastavili vysoké ceny, konkurencia bude omnoho vyššia.
To všetko v preklade znamená, že ak budete optimalizovať stránky venované niečomu s nižšou konkurenciou, bude na nich menej práce. Bude stačiť urobiť omnoho menej úkonov a stránkam venovať i omnoho menej času. Preto bude aj cena za SEO omnoho nižšia. Ak by ste ale chceli preraziť v oblasti, v ktorej podniká milión ďalších ľudí, bude to o čosi náročnejšie, takže logicky i drahšie.
Ujasnite si to na začiatku
V prvom rade by ste mali mať úplne jasno v tom, v akom odvetví podnikáte. Prieskum trhu si môžete urobiť aj sami, a to ideálne ešte pred tým, ako podnikať vôbec začnete. Viete, ono je predsa len rozumnejšie prísť s niečím novým, ako kopírovať a snažiť sa predávať teplé rožky, teda niečo, čo dostanete všade a na čom nie je nič atraktívne. Toto sú ale veci, ktoré by ste mali riešiť naozaj dlho pred tým, ako budete premýšľať nad SEO optimalizáciou. Ak ste sa už na niečo dali, tak nemáte ako cúvnuť.