Keď slávny videoherný dizajnér Hideo Kojima bol v 2015 prepustený z Konami kvôli kreatívnym odlišnostiam, na Konami sa zvalilo neskutočné množstvo hejtu. Hashtag #FucKonami bol niekoľko týždňov trendujúcim na sociálnej sieti Twitter, na internete kolovalo množstvo memečiek robiacich si srandu z tejto spoločnosti. Kojima na to oznámil správu, vďaka ktorej mali hráči ozajstný dôvod na radosť. Zakladá si svoje vlastné štúdio Kojima Productions s novou originálnou IP – Death Stranding.
Po niekoľkoročnom čakaní, po záhadných upútavkách a diskusiách, o čom vlastne Death Stranding je, sme sa dočkali. Death Stranding vyšiel 8. novembra s polročnou exkluzivitou na Playstation 4. Dnes už však vieme, že hra bude dostupná aj na PC pre platformy Steam a Epic Games Store.
Očakávania boli skutočne veľké, ba priam až ambiciózne, najmä kvôli faktu, že Kojima už nie je kreatívne viazaný svojim vydavateľom a môže tvoriť slobodne. Vysoké očakávania sa však úplne nepotvrdili. V čase písania tohto článku má na Metacritic Death Stranding priemerné hodnotenie 83/100 od 83 recenzentov, čo rozhodne nie je málo. Hráčske skóre už nie je také prívetivé. Stojí na 6,7/10 s viac ako 1,100 pozitívnymi, 70 priemernými a 700 negatívnymi reakciami.
Hráčska základňa sa nedokáže zhodnúť. Prvý tvrdia, že sa jedná o hru desaťročia, iní zas tvrdia, že sa jedná nudný, repetitívny „walking simulator“. Najväčším prekvapením bolo hodnotenie od populárnej IGN, u ktorých nie sme zvyknutý na nízke čísla. Death Strandingu venovali 6.8/10 argumentujúc, že hra prináša celkom priemerný zážitok so zábleskami brilantnosti. Giant Bomb bol ešte tvrdší so svojimi 40/100 hovoriac, že ide o „bizarný, pôžitkársky bordel“.
V akom tábore ste vy? Súhlasíte, že Death Stranding je horúcim kandidátom na hru roka, alebo vidíte určité rezervy?