Výrazným faktorom úspechu, viditeľnosti a návštevnosti webových stránok je v súčasnom online svete najmä spätný odkaz. V praxi to vyzerá tak, že z konkrétnej webovej stránky bude viesť presmerovanie na iný web v podobe vybudovaného prepojenia vo forme vsunutého odkazu. Ide tak o ďalší podstatný nástroj, ktorý sa podpisuje na zvýšenie návštevnosti.
Okrem toho, že tieto umiestnené odkazy zbadá návštevník, respektíve čitateľ a môže na ne kliknúť sú odkazy ďalším z faktorov, ktoré sa podpisujú pod celkovú priečku umiestnenia stránky v internetových vyhľadávačoch, akým je napr. Google. A samozrejme čím je umiestnenie vyššie a relevantnejšie, tým bude váš web viditeľnejší a klikne na neho viac ľudí, ktorí sa tým pádom stávajú potenciálnymi zákazníkmi.
K budovaniu spätných odkazov sa používa vytvorenie a publikovanie špecifických textových článkov na konkrétnu, respektíve relevantnú tému. Obsah článku je zameraný na vybrané služby či produkt spolu so vsunutým odkazom a následne publikovaný na webe. Prostredníctvom tohto článku sa jeho čitateľ dokáže presmerovať na stránku, ku ktorému prepojenie v podobe odkazu smeruje. Užívateľ tak nájde konkrétnu stránku bez zložitého hľadania a množstva preklikov, respektíve má ju vsunutú priamo pred sebou v podobe odkazu a článku, ktorý momentálne číta.
Možno to pôsobí ako jednoduchá forma, ale dôležité je, že je efektívna a vizitkou je takisto fakt, že forma spätných odkazov je dnes prioritným nástrojom v online svete, čo vlastne vidíme takmer v každom článku. Celý proces pritom jednoduchý určite nie je, efektivita odkazov tiež podlieha pod množstvo faktorov. V skratke vám však môžem doporučiť radu, ktorá je vlastne v tomto smere pravidlom, a to že v prípade spätných odkazov je dôležitá ich sústavnosť a počet, rýchlosť je druhoradá. Takisto je výhodou, pokiaľ budú článku s odkazmi publikované na kvalitných weboch s vysokou návštevnosťou.